Prema rešenju Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija doneta je odluka da oni korisnici koji žele da raskinu ugovor sa mobilnim, internet ili kablovskim operaterima pre njegovog isteka neće morati da plaćaju dodatne penale.
Dosadašnja praksa pokazala je da su se korisnici najviše žalili na nemogućnost raskidanja ugovora pre njegovog isteka ukoliko nisu zadovoljni uslugom koja im je pružena. Ugovorna obaveza najčešće vezuje potrošače na rok od dve godine, a u koliko bi ugovor bio rekinut ranije korisnik je bio dužan da isplati sve preostale rate iako mu usluga nije isporučena. Osim što su na ovaj način korisnici praktično kažnjavani, operateri su pokušavali tako da ih vežu za sebe.
Tamara Samardžić iz Sektora za zaštitu potrošača pri Ministarstvu trgovine kaže da su korisnici na taj način praktično uslovlljeni id a im nije data mogućnost da sami odaberu šta je za njih najbolja opcija. Ona kaže da su neki operateri već promenili opšte uslove,a neki će to učiniti do kraja leta. Ipak, Samaržićeva ističe da će do stupanja uslova na slagu svi operateri morati to da učine kao i da će svi korisnici biti u istom položaju bez obzira na to kada je ugovor potpisan.