Stručnjaci i psiholozi usaglasili su se da je danas više nego ranije za decu u osnovnoj školi od presudnog značaja učešće na predmetima poput muzičkog, likovnog i fizickog vaspitanja.
Stručnjaci smatraju da su ova tri predmeta od posebnog značaja za razvoj mozga kod dece do 12 godina. Ono što bitno razlikuje detinjstvo današnje dece od odrastanja starijih generacija jeste savremeni način života koji obiluje korišćenjem raznih tehničkih naprava posebno telefona, televizora i kompjutera. Na taj način deca nemaju dovoljno fizičke aktivnosti, slabije razvijaju kreativnost, ali se i ređe igraju zajedno.
Takođe školski sistem decu ne podstiče dovoljno kako bi se ozbiljnije posvetili svojoj kreativnosti i ozbiljno shvatili predmete kao što su muzičko, likovno i fizičko vaspitanje. Za takav pomak potrebno je korigovati same predmete kako bi bilo manje teorije a više zabavnog dela, odnosno više pevanja, crtanja, vežbi…
Psiholozi smatraju da je problem i u životnom stilu današnje dece koji je pretežno “sedelački”. Deca obajvlju mnoge aktivnosti u sedećem položaju- u školi, ispred računara, dok uče, ispred televizora, u autobusu… Zbog toga je aktivnost na ovim predmetima od izuzetnog značaja jer zahteva od dece uključenost na način koji ih ne opterećuje, a obuhvata fizičku aktivnost i rekreaciju.
M.M.