Da je vožnja biciklom pre svega zdrava to svi znamo. U razvijenim zemljama čak i visoki funkcioneri i zvaničnici, kao i direktori na posao idu upravo-biciklom. Takav je na primer i slučaj ambasadora Holandije u Beogradu koji je među kolegama poznat kao ljubitelj vožnje dvotočkaša na pedale, što ne čudi s obzirom na zemlju koju predstavlja, poznatu kao-“zemlju biciklova”.
Razlog zašto u Srbiji često ipak odaberemo automobil kao prevozno sredstvo može ležati u brojnim izgovorima koje sami sebi namećemo poput nemanja vremena, kondicije, forme, ranijeg ustajanja, oblačenja, a u našoj zemlji i naciji takođe je čvrsto ukorenjen “automobil kao statusni simbol”.
Ali da se svest i naših državljanina i sugrađana polako budi svedoči i to da smo prema broju prijavljenih ljudi u online anketi povodom Svetskog dana vožne biciklom na posao ( winterbiketoworkday.org) prvi na listi gradova po broju prijavljenih novosađana. Oni su uspeli da “pobede” čak i Denver-grad koji se nalazi u Koloradu SAD.
Ni zrenjaninci nisu omanuli. Od naših sugrađana se prijavilo osmoro ljudi, što nije loš rezultat ako ga uporedimo sa ostalim gradovima Srbije izuzev Beograda i Novog Sada. Kada bi uslovi za vožnju biciklom bili bolji, pre svega biciklističke staze, i kada bi se saobraćajna tolerancija i svest malo podigla sigurno je da bi ovaj broj bio i veći.
Po ukupnom rezultatu prijavljenih učesnika po državama, Srbija je zauzela odlično, treće, mesto. Ako uzmemo u obzir veličinu država ispred nas i broj stanovnika onda je ovaj rezultat i više nego odličan. Srbija je visoko kotirana i u odnosu na neke veće susedne države .
Vožnja bicikla ima veliki socijalni, ekonomski i ekološki značaj, a pre svega pozitivan uticaj na zdravlјe, i predstavlјa jeftiniji, ekološki način prevoza, a često i najbrži jer se obilaze silne gužve i zastoji u saobraćaju.
M.Milošević