21.7 C
Zrenjanin
Saturday, September 14, 2024
Naslovna Privreda Objavljena trasa auto-puta Beograd-Zrenjanin-Novi Sad. Ne i okvirna cena i ko ga...

Objavljena trasa auto-puta Beograd-Zrenjanin-Novi Sad. Ne i okvirna cena i ko ga plaća.

Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Republike Srbije oglasilo je rani javni uvid povodom izrade prostornog plana područja posebne namene koridora auto-puta Beograd-Zrenjanin-Novi Sad, saopšteno je iz grada.

Kako se u dokumentu navodi, razlog za izradu i donošenje prostornog plana je stvaranje uslova za realizaciju nacionalnih i regionalnih interesa u oblasti saobraćajne infrastrukture na principima održivog razvoja i zaštite, odnosno obezbeđenje prostornih uslova za izgradnju auto-puta Beograd-Zrenjanin-Novi Sad, objašnjavaju na sajtu zrenjanin.rs

         Iako nije poznata tačna ”cifra” koliko će ovaj autoput koštati i ko će ga finansirati, informacije iz januara govore da je okvirna cena koštanja oko 600 miliona evra a da će ga graditi i planirati kineske kompanije. Januar 2020 – ”Imamo više nego dobru saradnju sa Kinom, naglasila je Mihajlović i dodala da je ta saradnja kako dobra u odnosima predsednika dve zemlje, Aleksandra Vučića i Si Đinpinga, isto tako i Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i kineskih kompanija”.

Republička naprednjačka vlast već godinama se hvali enormnim prilivom stranih investicija u našu zemlju, pogotovo preko medija naklonjenih režimu. Ali retko ko ”zagrebe” po površini. Nažalost, stvarnost se razlikuje od propagandnih priča vladajućih naprednjaka. U Srbiju je iz Kine ušlo oko dve milijarde evra, ali je tu reč o investicijama samo u manjem delu te sume. Tri četvrtine tog novca uopšte ne čine investicije, već krediti. I ostali aranžmani koje su srpske vlasti dogovorile s Kinezima zadržaće isti odnos između investicija i kredita, dakle 1:3. A investicije i krediti nisu sinonimi, prenela je Al Jazeera. Dakle, i ovaj autoput će finansirati građani Srbije? Po kojoj ceni ostaje da vidimo. Dakle niko ne ulaže tj. ne donosi svoj novac, bar koliko je do sada poznato. U javnosti je poznata i činjenica da je Crna gora projekat izgradnje autoputa koji koji bi trebalo da poveže jadransku luku Bar sa Beogradom i koji finansira Kina putem kredita upala u ogromne dugove koji su joj kamen oko vrata. U Crnoj Gori autoput gradi Kineska korporacija za puteve i mostove, a 85 odsto zajma finansira kineska Eksim banka. “Ova kineska investicija mogla bi biti jako opasna za Crnu Goru i niko o tome ne razmišlja u našoj zemlji”, ocenila je tada Milka Tadić Mijović, direktor podgoričkog Centra za istraživačko novinarstvo.

”Kinezi ulažu 600 miliona evra u auto-put Beograd-Zrenjanin-Novi Sad” – odzvanjali su naslovi na prorežimskim medijima tokom poslednjih godinu dana.

Koliko je to zaista tačno, i da li se u stvari svesno radi na još jednom masovnom marketinškom triku, kako bi građani oberučke prihvatili ideju i novac za autoput kao investiciju za najavljene kineske hemiske fabrike u okolini Zrenjanina, a da se na kraju ispostavi da je ”investicija” u autoput još jedan ogroman kredit sa još potpuno nepoznatim uslovima. Povoljan i zaista koristan ili ipak nepovoljan. O svemu će na vreme odlučiti država.

 

Na sajtu grada Zrenjanina objasnili su da je planirana približna dužina auto-puta je 110 kilometara, a projekat podrazumeva izgradnju kompletnog profila auto-puta, između Novog Sada-Zrenjanina i beogradskog naselja Ovča (obilaznica Beograda), sa svim putnim objektima i denivelacionim ukrštanjima. Takođe planirana je i rehabilitacija, modernizacija i dogradnja postojeće mreže državnih puteva prvog i drugog reda u zoni koridora.

Na teritoriji Grada Zrenjanina budući koridor proteže se preko katastarskih opština Čenta, Perlez, Stajićevo, Ečka, Zrenjanin III i Zrenjanin I do granice Plana generalne regulacije Zrenjanin (sa varijantnim rešenjima severno i južno od grada Zrenjanina), i dalje paralelno sa državnim putem IB reda broj 12 i novim mostom preko Tise.

Obrađivač plana je JP “Zavod za urbanizam Vojvodine”, a javni uvid traje do 4. septembra 2020. godine.

Ovde možete preuzeti veliki fajl TRASE

Izvor: zrenjanin.rs

V:R

1 KOMENTAR

[td_block_social_counter custom_title=”PRATITE NAS” facebook=”zrenjaninskevesti” twitter=”z1infovesti” instagram=”z1info” manual_count_youtube=”#” style=”style5 td-social-boxed” open_in_new_window=”y”]
Zrenjanin
clear sky
21.7 ° C
24.5 °
21.7 °
41 %
2.4kmh
0 %
Thu
35 °
Fri
33 °
Sat
33 °
Sun
33 °
Mon
25 °

Popularne vesti

Gradonačelnik posetio Orlovat u akciji ”Da nam sela budu bliža”

Gradonačelnik Simo Salapura sa svojim saradnicima posetio jeOrlovat, u sklopu akcije “Da nam sela budu bliža” koju Grad Zrenjanin sprovodi već treću godinu. Na sastanku...

Građanski preokret: Grad Zrenjanin ignoriše pokrajinsku odluku i prikriva krivično delo

Gradska uprava grada Zrenjanina izdala je građevinsku dozvolu kompaniji Linglong za izgradnju skladišta neopasnog otpada uprkos tome što joj je Pokrajinski sekretarijat za urbanizam...

RAMPA ZA LINGLONG: Pokrajinski sekretarijat poništio odluku Grada Zrenjanina

Poništena odluka Grada Zrenjanina o Linglongu. Pokrajinski sekretarijat za urbanizam i zaštitu životne sredine poništio je rešenje Gradske uprave Grada Zrenjanina kojim je data saglasnost...