“Akordi svemira”: izložba astrofotografije Gorana Vukajlovića i nastup solista Beogradske opere
27. November 2017.
Narandžasti gerberi za žene žrtve nasilja
28. November 2017.

Daljinsko grejanje u Zrenjaninu i dalje problem

Još jeda tribina, Centra za zaštitu potrošača “Begej” vezana za probleme na kojie građani ukazuju sa posebnim osvrtom na sudske postupke protiv Gradske toplane, održana je u petak u mesnoj zajednici Veljko Vlahović. Na tribini je pored grejanja bilo reči i o novom prečistaču za pijaću vodu u Zrenjaninu i o zastoju tog projekta.

Početkom 2017. godine u Zrenjaninu, ali i drugim gradovima Srbije, održano je nekoliko protesta građana sa namerom da se za ovaj problem nađe rešenje. U Nišu su imali više uspeha od drugih gradova a u Zrenjaninu je izboreno to da se računi dele na dva dela, zbog velikih računa koji su stigli na adrese potrošača početkom 2017. Godine.

Centralno grejanje u Zrenjaninu koristi oko 8.000 individualnih potrošača, a u protekle tri godine od kada je uveden obračun po utrošku, sa mreže se isključilo 180 potrošača. Gradska toplana kažu organizatori tribine još uvek nije ispoštovala svoju zakonsku obavezu prema kojoj je bila sa svojim potrošačima sklopi ugovore o pravima i obavezama potrošača do 1. januara 2017. godine.

Zbog toga što krši zakon Centar za zaštitu potrošača “Begej” je tužio Gradsku toplanu prekršajnom sudu,  te  je Gradska toplana po rečima Dušana Kokota poslala zvanično obaveštenje Prekršajnom sudu prema kojem 3356 potrošača (stanova) nema potpisan ugovor a  redovno dobijaju i energiju i račune. Bilo je reči i o tome da je Zrenjanin jedan od retkih gradova gde se obračun toplotne energije ne vrši po kvadratnom metru već po potrošnji što nije slučaj sa npr. Novim Sadom ili Beogradom. Zaključak je da smo u nepovoljnijem položaju, te da ima puno nelogičnosti u obračunu, ljudi troše manje a plaćaju više. Teško isključivanje sa mreže je takođe veliki problem, ljudi su neupućeni a sve manja platežna moć ih pretvara u dužnike toplani iako nisu zadovoljni uslugom.

“Upoznali smo građane sa zakonom o kolektivnom stanovanju kao i da je najbolje da se sami organizuju i izaberu predsednike svojih ulaza da bi smanjili troškove koji im neminovno slede ako dobiju upravnika. Takođe upoznali smo ih i sa njihovim zakonskim obavezama, odnosno gde treba da se jave kao treba da se registruju i šta treba da urade da bi taj posao završili. Taj postupak košta oko 400 dinara u Zrenjaninskoj opštini. Takođe treba da se napravi pečat, da se uradi registracija u APR-u, da se overi potpis i otvori račun. Nakon toga slede troškovi knjigovođstvene usluge i završni računi svake godine do marta meseca koji koštaju 3000din“, rekao je Kokot.

Ovo je prvi sastanak u vezi predstojeće grejne sezone, a u narednom periodu biće ih još. Centar za zaštitu potrošača “Begej” poziva građane da se u  narednom periodu pridruže udruženju I da pristustvuju  tribinama kako bi kolektivno rešavali pojedinačne probleme.  Kancelarija za zaštitu potrošača nalazi se u Pupinovoj ulici, broj 7. Radno vreme je svakim danom od 08:00 do 15:00 časova, a godišnja članarina iznosi 200 dinara od koje se plaćaju troškovi advokata u sudskim sporovima.

 

M. Milošević 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *